Alla inlägg under maj 2011

Av Emma, Nathalie - 15 maj 2011 19:24

Heej alla läsare!

Hur har ni det denna söndag kväll? Jo jag vet, ganska dum fråga med tanke på att det är söndag. Iallafall för oss som ska till skolan imorgon;) Själv så har jag pluggat matte hela dagen och fasar för de nationella proven på tisdag, inte roligt ALLS!


Så egentligen hade jag bara tänkt att skriva ett litet inlägg och önska er alla en trevlig kväll för jag tänkte att det har ju blivit så hiiiimla mycket videos nu på sista tiden, men så råkade jag klicka in på youtube och så stod det "Vi tror att du skulle gilla den här använaren blablablabla" så klickade jag där och såklaaart så hittade jag en massa nya urfina klipp som jag aldrig sett innan! Eller klipp och klipp, det är utfina intervjuer! Och den som jag egentligen hade tänkt lägga upp är på 34 minuter, och den är med Benny, Helen och Tommy. Men det var super seg att ladda, så jag hittade denna istället!



ANDERS! Sjukt rolig men och intressant intervju som gjorde under tiden som han spelade Freddie i Chess. Min favorit är dock när hon tjejen frågar Anders var han hämtar styrkan/motivationen till att kunna prestera och han svarar: Jag hämtar det från Konsum! Hahahah man bara what? Didn't see that coming!!


Ojj, kolla vad långt inlägg det blev nu ändå! Ja, så kan det väl gå, men det är väl bara positivt antar jag:)

Ha en bra kväll!

// Nathalie

Av Emma, Nathalie - 15 maj 2011 15:00

Jaa, på fredag är det just det som händer i Malmö och Köpenhamn! ASSITEJ kommer att ha sin 17e världskongress och Scenfestival för Barn och Unga och på fredag den 20 maj kl. 19 är det invigningsgalan som kommer att ledas av Sissela Kyle, och en av gästerna är ingen mindre än HELEN! 


Iallafall, här får ni en otroligt fin låt med Helen denna gången. Nu har vi haft så många andra gäster så nu får Helen ta ton igen, heheh!


// Nathalie

Av Emma, Nathalie - 15 maj 2011 11:00

Heej på er!

Hoppas alla hade en toppen kväll med Eurovision och allt vad det heter igår, det hade iallafall jag! Och shit sån nagelbitare det blev, Sverige låg ju faktiskt 1a visa lägen, jag har aldrig varit med om det tror jag!! OCh guud vad nära det var, synd att vi inte gick hela vägen. 


Men igår innan jag åkte hemifrån kollade jag på ett klipp med Tommy, från när HAN var med i Melodifestivalen 1988 där han sjunger "Stad i Ljus". Och det roliga är att jag lyssnade på denna låten när jag var mindre, och fick inte klart för mig förrän igår att det faktiskt var Tommy som sjöng den! Heheh, lite pinsamt där jaa!



Så jäkla härlig låt och röst! Gåshud är allt jag har att säga ;)


// Nathalie

Av Emma, Nathalie - 14 maj 2011 17:30

YOU DANCE!


Haha ja och det är faktiskt precis vad Helen och Tommy gjorde när som tillsammans tävlade i "Så ska det låta" 1997. Dom har precis sjungit "Let's twist again" och när Peter lockar med extra poäng... ;)



Så jäkla härliga asså! You gotta love it helt enkelt, hur kan man låta bli liksom?


// Nathalie

Av Emma, Nathalie - 14 maj 2011 15:00

Ja, men kan ni fatta att det bara är 75 dagar kvar till BAO spelar i Götet! Fyy vad jag längtar, det ska bli så jääääkla kul asså! Hittade en video för ett tag sen som jag bara MÅSTE lägga upp, jag blir så jäkla glad och helt full i skratt när jag ser den!



Detta är då BAO när dom medverkade i Allsång på Skansen 2008. Jag bara ÄLSKAR hela videon, Helen e så jäkla spexig och störtskön så att man bara ler! Hon sjunger både "Du e min man" och "Nu mår jag mycket bättre" med den bästa TOMMYYY!! Sån duo asså, HEL oslagbar! <3


// Nathalie

Av Emma, Nathalie - 14 maj 2011 12:00

Ja, besökarna slutade inte på 58 igår, utan vid dagens slut så var det faktiskt uppe i 92 st! Jag och Emma är helt chockade samtidigt som vi tycker att det är så jäkla roligt att så pass många har hittat hit! Och sen så ger det en sjuk motivation till att blogga mer såklart :)


  

// Nathalie

Av Emma, Nathalie - 14 maj 2011 10:57

Vill du kanske ta och lyssna lite på BAO's nya singel "Kära Syster" som släpps på måndag? Men då tycker jag att ni ska klicka in HÄR och njuuuta av denna härliga lördagsförrmiddag! Själv så har jag plugg på schemat, ska snart till stadsbiblan och fortsätta där.


Ja, I don't really know what to sayyyyy... 

Så vi höres väl senare idag! :)


// Nathalie

Av Emma, Nathalie - 13 maj 2011 21:07

Jaa, trots att det idag har varit fredagen den 13de, så lider dagen nu ju faktiskt mot sitt slut. Och jag sitter här och kan inte riktigt bestämma mig för om det har varit en turdag eller en otursdag, för trots den jäkla nackspärren och fysikprovet så har det funnits otroligt fina inslag också! Vädret, människorna runt omkring mig och musik har fått dagen att glänsa också! Att man sen åker på en och annan nackspärr får man kanske stå ut med, någon gång ska väl vara den första? :)


Tänkte avsluta dagen med en super röst, dock av manligt slag. Tänkte att Helen kunde få vila rösten ikväll... hahah nää fyyyyy vad dåligt skämt rent ut sagt! Det går nog till oturssidan, fredagen den 13 har tagit min humor xD Eller så är jag bara heltrött... ja jag tror nog att det är där felet ligger!

Nää nu ska jag sluta babbla och låta ANDEEEEERS underhålla er med skönsång istället!


Ha en toppen kväll och hoppas att vi ses imon igen!


// Nathalie

Välkommen hit!


Hallå där!
Vi är två lagom glada och galna tjejer som till skillnad från dom flesta i vår ålder älskar sångerskan, skådespelaren och musikalartisten Helen Sjöholm!
Här kommer vi att skriva lite om oss, vad Helen gjort, gör och kommer att göra! Tjiing!

Mejla oss?

Vill du få tag på oss? Ja, men då är det bara att skicka ett mejl så svarar vi så fort vi kan!

 

Nathalie: pixelina94@hotmail.com

 

Emma: emma.wittgren@hotmail.com

Senaste inläggen

Kategorier

Gästbok - skriv en hälsning

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards